1. Open Microsoft Excel.
2. Open excel sheet. (Example MARK SHEET of STUDENT DATA Workbook)
3. প্রথমে “Insert” ও তার পরে “Table” -এ ক্লিক করে অথবা press crtl+t (Shortcut Key)
4. Create Table Dialog box appears.
5. “Where is the data for your table?” এ cell range লেখো। ($Frist_cell:$last_cell) (Example $A1:$K11)
6. “My table has headers” টিক মারো যদি উপরের row কে Table-এর Headers বানাতে চাও . (যদি row টাতে কিছু না লেখা থাকে তবে table headers হবে –Column1, Column2, …..)
7. যদি টিক না মারো তবেও table Header হবে – Column1, Column2, …
8. Click “OK”
9. Your table (table1) is created with default style with shown below.
When you convert a range into a table and Excel automatically provides −
- A Table Name (Table1, table2…)
- Column Header Names with a Filter button to filter the data.
- Formatting to the Data (Cell Color and Font Color) for better Visualization
- Table Tools appear in the ribbon for Table design and table modification.